V rámci realizace bezpečnostní inspekce silnice II/229, v obci Cítoliby, bylo mezi 6. a 12. lednem 2025 provedeno měření rychlosti vozidel pomocí statistického radaru SR7 při vjezdu do obce ze strany od dálnice D7. Měření bylo realizováno v standardním týdnu bez státních svátků či významných externalit.
„Cílem našeho hodnocení je poskytnout konkrétní, praktická doporučení pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu v této lokalitě, pro pohyb pěších a cyklistů a eliminaci identifikovaných rizik. Věříme, že implementací našich doporučení dojde k významnému zvýšení bezpečnosti na komunikaci II/229,“ říká Václav Marvan, jednatel KOMOVIA s.r.o.
Jedním z klíčových faktorů vlivu na rychlost jízdy je již umístěný informativní rychlostní radar, který zobrazuje rychlost vozidel při vjezdu do obce. Z výsledků měření vyplývá, že průměrná intenzita dopravy v pracovním týdnu dosahuje okolo 6000 vozidel denně, s výrazným poklesem na cca 3400 vozidel denně během víkendů. Tato data korespondují s informacemi z CSD 2020. Analýza denních průjezdů ukazuje na dva vrcholy: ranní (5:00–8:00) a odpolední (14:00–17:30), zatímco víkendové provozní vzory jsou mnohem méně strukturální. Podíl jednotlivých typů dopravy byl následující: přibližně 95 % osobních vozidel, 4 % nákladních vozidel a 1 % nákladních vozidel s vlekem.
Pro bezpečnostní inspekci bylo zásadní zhodnotit počet vozidel překračujících povolenou rychlost 50 km/h při vjezdu do obce. Výsledky ukazují, že ve směru do obce překročuje rychlost 12 % vozidel (okolo 51–55 km/h), zatímco ve směru z obce je to jen 1,9 %. Také bylo zaznamenáno, že méně než 0,5 % vozidel překračuje rychlost o více než 15 km/h, což představuje přibližně 10 vozidel denně.
Bezpečnostní inspekce se také zaměřila na nehodovost v Cítolibech a identifikovala celkem 8 bezpečnostních rizik, z toho 4 s prostřední a 4 s nízkou závažností. Ta byla hodnocena na základě potenciálních následků, variabilně od vysokého rizika úmrtí, po nízké riziko způsobení hmotných škod.