V Cítolibech jsme prováděli bezpečnostní inspekci na komunikaci II/229

Home Aktuality ze staveb V Cítolibech jsme prováděli bezpečnostní inspekci na komunikaci II/229
+

V rámci realizace bezpečnostní inspekce silnice II/229, v obci Cítoliby, bylo mezi 6. a 12. lednem 2025 provedeno měření rychlosti vozidel pomocí statistického radaru SR7 při vjezdu do obce ze strany od dálnice D7. Měření bylo realizováno v standardním týdnu bez státních svátků či významných externalit.

„Cílem našeho hodnocení je poskytnout konkrétní, praktická doporučení pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu v této lokalitě, pro pohyb pěších a cyklistů a eliminaci identifikovaných rizik. Věříme, že implementací našich doporučení dojde k významnému zvýšení bezpečnosti na komunikaci II/229,“ říká Václav Marvan, jednatel KOMOVIA s.r.o.

Jedním z klíčových faktorů vlivu na rychlost jízdy je již umístěný informativní rychlostní radar, který zobrazuje rychlost vozidel při vjezdu do obce. Z výsledků měření vyplývá, že průměrná intenzita dopravy v pracovním týdnu dosahuje okolo 6000 vozidel denně, s výrazným poklesem na cca 3400 vozidel denně během víkendů. Tato data korespondují s informacemi z CSD 2020. Analýza denních průjezdů ukazuje na dva vrcholy: ranní (5:00–8:00) a odpolední (14:00–17:30), zatímco víkendové provozní vzory jsou mnohem méně strukturální. Podíl jednotlivých typů dopravy byl následující: přibližně 95 % osobních vozidel, 4 % nákladních vozidel a 1 % nákladních vozidel s vlekem.

Pro bezpečnostní inspekci bylo zásadní zhodnotit počet vozidel překračujících povolenou rychlost 50 km/h při vjezdu do obce. Výsledky ukazují, že ve směru do obce překročuje rychlost 12 % vozidel (okolo 51–55 km/h), zatímco ve směru z obce je to jen 1,9 %. Také bylo zaznamenáno, že méně než 0,5 % vozidel překračuje rychlost o více než 15 km/h, což představuje přibližně 10 vozidel denně.

Bezpečnostní inspekce se také zaměřila na nehodovost v Cítolibech a identifikovala celkem 8 bezpečnostních rizik, z toho 4 s prostřední a 4 s nízkou závažností. Ta byla hodnocena na základě potenciálních následků, variabilně od vysokého rizika úmrtí, po nízké riziko způsobení hmotných škod.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *