Didarshah SAID: Příští rok naše firma oslaví 10. výročí a přeji si, aby nám to šlo ještě lépe

Home Média Didarshah SAID: Příští rok naše firma oslaví 10. výročí a přeji si, aby nám to šlo ještě lépe
+

Do tehdejšího Československa se dostal z Afghánistánu na studijní pobyt v rámci socialistické pomoci v roce 1987. V roce 1992 Didarshah SAID úspěšně dokončil střední průmyslovou školu stavební v Kadani, obor pozemní stavitelství, a dnes je důležitou součástí týmu společnosti KOMOVIA s.r.o.

Jaké byly vaše původní představy o uplatnění? Naplnily se?

Původně jsem měl představu o práci v oboru pozemního stavitelství, ale osud tomu chtěl jinak. Z profesionálních důvodů jsem se nakonec zaměřil na dopravní stavby, tedy silniční a železniční projekty. Mohu říci, že většina mých představ se nakonec naplnila. Po absolvování školy jsem čelil politickým změnám v mé vlasti, kvůli nimž jsem se rozhodl zůstat v Československu, a to mě přivedlo k manuálnímu pracovnímu začátku a postupně k pozicím mistr, stavbyvedoucí a nyní technický dozor stavebníka.

Co vás přivedlo do společnosti Komovia a proč jste se rozhodl pracovat právě zde?

Moje cesta do společnosti Komovia byla v podstatě náhodná. Původně jsem měl spolupracovat s Armádou ČR na zahraniční misi a chtěl jsem vyplnit volný čas nějakou aktivitou. Oslovil jsem pana Ing. Marvana s nabídkou externí spolupráce na menších projektech, jako bylo dozorování rekonstrukce silnice nebo výstavba okružní křižovatky. Nakonec jsem dostal nabídku zapojit se do projektu modernizace tramvajové trati Most – Litvínov. Naše spolupráce se postupně proměnila v pracovní vztah a jsem za to velmi rád. Práce mě nesmírně baví a mám tu příjemný kolektiv lidí, s nimiž rád spolupracuji. Stavitelství je totiž krásný obor, který po sobě zanechává trvalé hodnoty, ať už ve formě silnic, dálnic nebo železnic.

Jakou máte pracovní náplň v rámci společnosti Komovia? Jak se rozvíjí obor, ve kterém pracujete?

V rámci společnosti Komovia vykonávám technické dozory železničních a silničních staveb. Mám příslušná osvědčení od Správy železnic a podílel jsem se na dvou důležitých projektech. Prvním byl projekt modernizace tramvajové trati Most – Litvínov a druhým realizace nového železničního mostu přes dálnici D7 u Chlumčan. Oba projekty měly svá specifika a byly velmi zajímavé. Železniční stavitelství v České republice má obrovský potenciál, zejména v oblasti modernizace regionálních tratí a koridorů. To je segment, kterému bychom se chtěli v budoucnosti více věnovat.

Na jakých projektech momentálně pracujete a na jaké se chystáte?

Byl jsem součástí týmu, který měl na starosti stavbu dálnice „D7 Chlumčany, zkapacitnění“ pod vedením zkušeného mentora Blanky Holé. Tato stavba navazovala na dostavbu dálnice D7 kolem Loun a pro mě to byla srdeční záležitost, neboť jsem v letech 1997-2000 působil při výstavbě obchvatu Loun. Měl jsem to štěstí, že jsem po 25 letech znovu potkal některé kolegy, se kterými jsem tehdy pracoval. V současnosti pracuji na podpoře technického dozoru na stavbě VB Bílina a dokončuji menší projekt v rámci stavby D7 Knovíz – Slaný západ, který zahrnuje pasportizaci objektů. Velmi rád bych se ještě více věnoval podobným projektům a rozšířil své zkušenosti, například v oblasti zkapacitnění a infrastruktury na dálnici D7, kde jsem měl během své kariéry už několik zajímavých příležitostí.

Na co byste se chtěl soustředit do budoucna?

Příští rok naše firma oslaví 10. výročí a přeji si, aby nám to šlo ještě lépe. Rád bych byl toho součástí. Chtěl bych posílit tým v oblasti BOZP a zajistit, aby naše práce byla co nejbezpečnější a odpovídala vysokým standardům. Také bych se chtěl zapojit do spolupráce se školami. Myslím, že úzké spojení, jaké máme se školou v Kadani, může pomoci vychovat budoucí odborníky v našem oboru. Naše firma by proto měla aktivně navazovat vztahy s dalšími vzdělávacími institucemi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *