Stavba D7 Chlumčany – zkapacitnění
Základní parametry trasy
- Celková délka stavby: 4448m
- Počet stavebních objektů: 79
- Počet mostních objektů: 7, z toho 1 železniční přes D7, 1 biokoridor
Hlavní objem zemních prací:
- Výkopy: 776 tisíc m3
- Násypy: 526 tisíc m3
Mezi významné stavební objekty patří most na dálnici D7 přes chlumčanské údolí s pracovním názvem: SO 205 – Most na D7 přes Smolnický potok.
Jedná se o přímo pojížděný směrově rozdělený dvoutrámový most z předpjatého betonu o rozpětí 21+4×30+21m. Mostní objekt je navržen jako spojitý nosník výšky průřezu 1,60m.
Celková délka přemostění: 160,4 m, délka mostu 175 m, výška nad terénem (údolím chlumčanského mlýna) 16,5m, celková plocha mostu: 4679 m2.
Prvním mostním objektem stavby d7 Chlumčany-zkapacitnění je most na D7 přes silnici III/22932 do Smolnice. Jedná se mostní objekt s horní mostovkou přesypaný, silniční, rámový most o dvou dilatačních celcích jednopólový, monolitický železobetonový. Délka přemostění 13,9 m, délka mostu 18,7 m.
V pozadí je vidět železniční trať, v místě, kde se nachází vlak bude vybudován nový železniční most přes D7. Jedná se o jediný most přes D7 a zcela nový železniční most. Konstrukce železničního mostu bude ocelová trámová o jednom poli o rozpětím 40 m. Příčný řez nosné konstrukce bude jako dvojice příhradových nosníků s dolní ortotropní mostovkou. Konstrukce železničního svršku bude jako zapuštěná kolejová lože.
Dále v horizontu je vidět téměř nejvyšší část zářezu (hloubka zářezu až 15 m).
Probíhá kontinuální těžba zeminy, tzn. zemina., která je použitá jako 1. vrstva náspového tělesa se zlepšuje směsným pojivem v místě těžby a zemina, která se ukládá jako 2. a další vrstva náspového tělesa se zlepšuje směsnými pojivy až v místě uložení.
Pohled na stavbu, v popředí část budoucího násypu, v povzdáli jsou vidět budoucí odpočívky Smolnice. V rámci výstavby D7 se připravuje pouze HTÚ budoucích odpočívek.
V celé trase D7 by měly být celkem 3 plnohodnotné odpočívky (1. u Slaného, 2. u Smolnice a 3. u Hrušovan)